therapeutic-meditation

מדיטציה טיפולית

מדיטציה טיפולית

מדיטציה ותרגולה הן עתיקי-יומין, יותר מכפי שניתן לתארך באופן מדויק. תרגול מדיטטיבי נפוץ במגוון רחב של תרבויות ודתות וקיימות טכניקות שונות לביצוע מדיטציה.

מעבר להשגה של שלווה ורגיעה, המדיטציה מטרתה הגעה למצב של מודעות עצמית גבוהה לגוף ולסביבה, חיבור לגוף ולנפש של המבצע וכל זאת מבלי שימת לב

מוגזמת או ביקורתית, אלא על ידי התבוננות חיצונית ואובייקטיבית על העצמי ועל הסובב אותו.

את המדיטציה מבצעים באופן אישי, לרוב בתנוחה קבועה ובמקום מבודד ושקט באופן יחסי, בלי יותר מדי הפרעות חיצוניות.

זאת במטרה להתרכז ביישום של הפעולה באופן אידאלי והפקת תועלת מירבית.

מדיטציה קבלית היא אוסף שיטות לביצוע מדיטציה לאנשים שכבר עסקו ובקיאים בתורת הקבלה היהודית. שיטת ההתבוננות הזאת מכונה "הכוונה", והיא יושמה על ידי

נביאים ואנשי רוח שונים כבר בתקופת התלמוד והמקרא. כל זאת על מנת להגיע למצבים מדיטטיביים עמוקים, התעלות מעבר לגוף הגשמי והתחברות לנשמה.

אנשי דת שעסקו בטכניקות גבוהות של התבוננות בעלת אופן מדיטטיבי נקראו בתקופתם "יורדי המרכבה", וספרם "ספר ההיכלות" שרד עד לעצם היום הזה, וכולל מידע

מאלף בכל הנוגע להתבוננות פנימית עמוקה ומעשירה.
באופן פרטני יותר, מטרתה של המדיטציה הקבלית, שעדיין שמורה בסוד בחלקה, היא תקשורת עם עולמות עליונים וחבויים למען השגת תועלת רבה בעבור האדם – רפואית ונפשית כאחד.

בד בבד יש לזכור שהמדיטציה הקבלית אינה מטרה בפני עצמה, אלא אמצעי לשיפור עצמי והתגברות על מכשולים אישיים.

ההמלצה הרווחת והמלצתנו שלנו היא להימנע מקיום ויישום "הכוונה" ללא ידע מעמיק והנחייה של הבקיאים בתורת הקבלה ובמדיטציה קבלית בפרט.

לפעמים גם כלי נפלא יכול להזיק בידיים הלא נכונות והלא מיומנות במלאכה.

בקליניקה שלנו נשמח להסביר יותר על מדיטציה קבלית ועל יישומה באופן שישיג את מטרותיו ולא יזיק, מכיוון שהתועלת האפשרית היא עצומה.

בלוג בוורדפרס.קום.